ניהול תיקי השקעות: 5 דגשים חשובים למשקיעים

אם יש לכם בצד סכום מכובד שמיועד לטובת השקעה ואם אתם מספיק כנים כדי להודות שאינכם מבינים יותר מדי בכול הנוגע לשוק ההון, נראה שגם אתם הגעתם לידי המסקנה הבאה: עדיף לנהל תיק השקעות ע"י גוף מקצועי. בית השקעות מקצועי ייבחר עבורכם את המכשירים הפיננסים המתאימים ביותר, בהתאם לשורה של דגשים אישיים. נשמע טוב? רגע לפני שסוגרים עסקה, מוזמנים לעבור על 5 דגשים חשובים.

  1. לא רק לאנשים אמידים

אם פעם רק מי שהיה לו מעל ל 400 אלף ש"ח פנויים זכה להשקיע וליהנות מהעובדה שהכסף עובד (ומרוויח) עבורו, הרי שכיום הסיפור שונה, או יותר נכון הרבה יותר נגיש. יש לכם רק כמה עשרות אלפי שקלים פנויים? אין סיבה שהם לא יתחילו לעבוד עבורכם. מה עושים? פותחים תיק השקעות מנוהל ע"י גוף שניתן לסמוך עליו. כיום אף ניתן לפתוח תיק השקעות מנוהל באופן דיגיטלי לאחר מענה על מספר שאלות, שמטרתן לבדוק את הצרכים האישיים שלכם ומידת הסיכון אותו אתם מוכנים לקחת.

 

  1. גם לכם יש מילה

אנשים חוששים שאם הם בוחרים להשקיע ע"י תיק השקעות מנוהל, הם יוצאים מהמשחק, כל ההחלטות נלקחות עבורם(ובעיקר מעליהם). עם זאת, אין זה כלל נכון. למרות שרוב המשקיעים לא בקיאים בתחום, הם כן יכולים להכתיב את התנהלות התיק ומדיניות ההשקעה והם יכולים להגדיר איזו רמת סיכון הם מחפשים, לאיזו תשואה מכוונים, מתי מבקשים להתחיל לראות תשואה וכדומה. שמחים על חופש הבחירה, אך חשים מבולבלים? יועץ מקצועי יידע להאיר מגוון שיקולים חשובים. מעבר לתיאום ציפיות, ניהול תיק השקעות מקצועי ייבחן באופן ממוקד את מצבכם הכלכלי, אפיקים פנסיוניים (קיימים וחלופיים), יסייע לפלח את הנכסים שעומדים לרשותכם, ייקח בחשבון כניסה והוצאה של סכומים משמעותיים וכדומה. שנסכם? אתם אלו שתאמרו את המילה האחרונה, אך לצד הכוונה נבונה.

 

  1. מחקר – חלק חשוב מהמשוואה

אין ספק שניהול תיק השקעות באופן אישי, מומלץ שיהיה כרוך בידע עשיר ובניסיון משמעותי. עם זאת, אין לשכוח שמדובר בתחום שנתון לאי וודאות. מגוון אירועים עולמיים עשויים להשפיע לטוב ולרע על התשואה הרצויה. מה אנו מנסים לומר? שניהול מקצועי של תיק השקעות הוא כזה שיודע לקרוא את התמונה הכללית ובמקביל לנצל הזדמנויות ולהתנהל באופן גמיש. לשם כך נדרש לעבוד בצמוד למחלקות מחקר לצורך ביצוע אנליזה ובצמוד למערכת הציפיות שלכם, הלקוחות.

 

  1. טווח זמן ופיזור השקעה

בעלי תיק המניות זוכים לבחור את טווח ההשקעה, אך כאן נציין שלמרות שמפתה לראות תשואות בהקדם האפשרי, בדרך כלל, ככול שההשקעה נחשבת יותר ארוכת טווח, כך היא נחשבת יותר סולידית. כמו כן, גם לפיזור התיק יש מקום במזעור הסיכון. הרעיון הוא להשקיע בו זמנית במגוון נכסי השקעה השונים אחד השני, מבחינה גיאוגרפית, מבחינת סיכון, מבחינה סקטוריאלית וכמובן מפוזרים בתמהיל השקעות כמו תעודות סל, מניות, אג"ח, נכסים בלתי סחירים ועוד…

 

  1. מבלי לצאת מהבית

נשמע טוב, אך לא מוצאים שעה פנויה? כיום סוגרים את הפינה באופן מקוון. באמצעות מילוי שאלון מקוון נבנה עבורכם תיק ההשקעות המתאים ביותר. מדובר בשילוב חכם של אלגוריתם ומענה אנושי. עוד נחדד שניהול מקוון מאפשר מעקב צמוד, אך מרחוק. כך למשל אם רוצים באמצע הלילה לבחון את מצב הביצועים בתיק ההשקעות, פשוט גולשים ובודקים.

 

 

 

 

 

 

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button