מס שבח דירה שניה

מה צריך לדעת בעניין מס שבח על דירה שניה

לאנשים רבים במדינה יש יותר מדירה אחת בבעלותם. בתור אזרחים שהם הבעלים בצורה חוקית ומסודרת של יותר מדירה אחת ישנם חוקים או תקנות שחלים עליהם וחשוב מאד לדעת אותם. אחד הנושאים המהותיים שלדירה השניה תהיה השפעה עליהם הוא התשלום של מס שבח דירה שניה. אמנם חלו שינויים רבים בשנת 2014, שקשורים לתשלום מס שבח בעת מכירה של דירות אבל עצם קיומה של דירה שניה ברשותו של המוכר יכול להשפיע גם על מס שבח על דירה אחרת שלו שהוא עומד למכור. מכאן שחשוב מאד לדעת מה אומרים הכללים ואיך להתנהל בעת מכירה של הדירה.

מס שבח דירה שניה וקבלת פטור ממנו

בעל דירה שמוכר את הדירה שלו ובבעלותו יש דירה נוספת יכול (וכדאי לו) לבחון את האפשרות שלו לקבל פטור בגין תשלום מס שבח. כיום אפשר למצוא מחשבונים וסימולטורים פיננסיים באתרי אינטרנט שבהם יוכל בעל הדירה אפילו לבדוק זאת בעצמו, במידה והוא בקיא במעט בתחום הנדל"ן ובהשפעות שיש על היותו הבעלים של יותר מדירה אחת. בדיקה עצמית זו מתבצעת באמצעות שומה עצמית מס שבח וחשוב מאד לוודא שהפרטים שמזינים בה נכונים ומדויקים. במידה ואין הוא בקיא בעצמו מומלץ לו לבצע את הבדיקה הזאת בעזרת אנשי מקצוע מהתחום. מכיוון שמדובר במס שבח שסכום התשלום שלו יכול להגיע לכדי מאות אלפי שקלים – יש חשיבות להבנה מעמיקה של התנאים והקריטריונים, שכן אפשר יהיה לחסוך את התשלום הזה.

מס שבח דירה שניה

 

מתי בודקים את הנושא של מס שבח על דירה נוספת

כל מה שקשור לעיסוק בנושא של מס שבח דירה שניה קשור בעצם למתן הפטור עבור מכירת דירה אחרת שבבעלותו של המוכר. ישנם חוקים ותקנות כאלה ואחרים, כמו למשל שרק חלק מהדירה הנוספת בבעלותו של המוכר (פחות משליש) או שהדירה עברה אליו בירושה וחלקו בה לא עולה על 50%. יחד עם זאת, גם אם האחוזים בבעלותו של המוכר שונה משליש או מחצית (בהתאמה) עדיין יש לו את האפשרות לבקש פטור תחת תקנות ותת סעיפים נוספים. 

מתי מקבלים את הפטור?

חשוב לדעת שכדאי ומומלץ לבחון לעומק את האפשרות של קבלת פטור מתשלום מס שבח מבעוד מועד, שכן מדובר בסכום גבוה מאד לתשלום (למרות שהוא מבוצע במקביל לקבלת סכום כסף גבוה בגין מכירת הדירה). יחד עם זאת – אפשר לקבל אותו בחזרה תחת תנאים שונים, זאת כחלק מבחינה של הדו"ח השנתי כפי שמגיש כל אזרח במדינה כדי לבדוק האם שילם מיסים כפי שמצופה ממנו. מס שבח הוא מס ככל המיסים בישראל ולכן הוא יהווה חלק בלתי נפרד מההתחשבנות מול רשויות המיסים ובמקרה שיתגלה שהתשלום לא היה צריך להתבצע הוא יוחזר לחשבון הבנק של בעל הדירה

לקבלת שיחת יעוץ חינם
מהמומחים שלנו להחזרי מס שבח
מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.
Call Now Button