מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים אותנו. לכן, אפילו אנשים שעבדו כל החיים, מוצאים את עצמם במצב שבו הם צריכים פתאום לממן טיפול רפואי או לעזור לבן או לבת שרוצים לקנות דירה ראשונה. מה אפשר לעשות במצב כזה ומאיפה אפשר לגייס את סכום הכסף הדרוש לנו? כאן בדיוק נכנס לתמונה האפשרות של משכנתא הפוכה. למעשה המשכנתא ההפוכה היא הלוואה שניתנת עבור בית שכבר נמצא ברשותו של המבקש. כלומר, הבית עצמו משמש כבטוחה להלוואה. מטבע הדברים, משכנתאות הפוכות ניתנות רק לאנשים מבוגרים יותר, ובפועל אנחנו רואים שאפשר לבקש אותן החל מגיל 60. מעבר לכך, כמובן שרק מי שיש לו נכס בבעלותו יוכל לבקש סוג כזה של משכנתא. המשכנתא משעבדת את הנכס בחזרה לבנק, בתמורה לכך שבעל הנכס יקבל סכום כסף כלשהו. חשוב לדעת: הסכום יכול להינתן למבקש ההלוואה באופן חד פעמי או במספר תשלומים שונים.

האם כדאי לקחת משכנתא הפוכה?

זו שאלה משמעותית ביותר, שכן הרבה אנשים שחושבים לקחת משכנתא הפוכה מנסים להבין האם זה כדאי. ראשית, חשוב להבין שאין על כך תשובה אחת נכונה, כי זה מאוד תלוי במצב האישי של כל אחד מאיתנו. שנית, יש הרבה מקרים שבהם זה בהחלט משתלם, אך חשוב לבדוק באיזה תנאים נותנים לכם את המשכנתא. יש מקרים שבהם אין בכלל מקום לחשוב פעמיים, שכן אם מדובר על סכום שאתם צריכים כדי לממן טיפול רפואי, ברור שפתרון המשכנתא יכול להיות מוצלח. לעומת זאת, אם מדוב על טיול שאתם רוצים לממן, לא בטוח שבשביל זה כדאי יהיה לקחת משכנתא הפוכה. לכן בהחלט ניתן לומר שכל מקרה צריך להיבדק לגופו.

האם כדאי לקחת משכנתא כזאת רק מהבנק?

עוד נתון שחשוב להיות מודעים אליו בימינו, זה שיש לא מעט אפשרויות מבחינת הגופים שיוכלו לתת לכם משכנתאות כאלה. לכן עולה השאלה: האם באמת חובה לפנות רק אל הבנק כדי לקבל את המשכנתא ההפוכה שלה אתם זקוקים? כדאי לדעת שיש היום גורמים שונים שיכולים להציע משכנתאות מסוגים שונים, כולל משכנתא הפוכה. כמו כן, לא תמיד כדאי יהיה לפנות רק אל הבנק שבו מתנהל החשבון הרגיל שלכם. כלומר, השוואה בין אפשרויות שונות זו בחירה נכונה. כדאי להשקיע בכך כמה רגעים, כי אם תוכלו לקבל את המשכנתא הנדרשת בתנאים הרבה יותר טובים, מובן שזה כדאי. זה לא משנה על איזה סכום מדובר או למה אתם רוצים לקבל משכנתא. מה שבטוח זה שאתם צריכים לעשות עבודת הכנה מראש כדי לבחור את מה שנכון עבורכם. מעבר לכך, כמובן שתוכלו גם להתייעץ עם אנשי המקצוע הכי טובים שיש כדי לבחור את הדרך המועדפת עבורכם.

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button