שילמתם מס על רכישת נכס? כנראה מגיע לכם כסף בחזרה

תהליך רכישת נכס כולל מיסי מקרקעין – כדאי לבדוק האם ניתן לקבל החזרים

שמו של מס השבח נגזר מן ההשבחה, לכאורה, של נכסי נדל"ן הנמכרים ברווח על ידי בעליהם. גובהו של המס יחושב בזמן שהנכס נמכר, כאשר ההתייחסות בנוגע לרווח היא הפרש המחירים בין העלות של הדירה כשנקנתה לראשונה, לבין המחיר שבו היא נמכרה כעת, אם קיים הפרש שכזה. רכישת נכס ישן או כל נכס הדורש שיפוץ, שיפור המבנה ותשלומים שונים הקשורים בעסקה שנחתמה, ייתכן ותוביל להפחתת מס השבח, בעקבות הקיזוז של הפרש המחירים כפי שתואר – לבין ההוצאות הקשורות ברכישה – וכן בהצמדה למדד. כרבע מתוך השבח נטו, ייחשב כגובה מס השבח. במקרים מסוימים, יינתן החזר מסוים של כסף, לאחר שמס השבח כבר שולם על ידי המוכרים.

רכישת נכס

בעת רכישת נכס – באילו מקרים תינתן הנחה או החזר במס השבח?

אם מס השבח כבר שולם, כדאי לבדוק האם וכיצד אפשר יהיה לקבל החזרים: מתן ההחזר הוא פשוט ביותר ולאחר בדיקת הזכאות ובאם סכום ההחזר עולה על 500 שקלים, צריך יהיה להגיש בקשה באמצעות הבנק, שתועבר לרשות המיסים – אשר תעביר את ההחזר אל המוכרים. אם הסכום נמוך מ 500 שקלים, הוא יועבר לאחר מילוי טופס מקוון ישירות לחשבון המוכרים.

במקרים מסוימים, ייתכן שיופחת מס השבח – מה שיזכה את המוכרים בהחזר של חלק ממנו. הרעיון הוא לבחון האם נעשה תשלום של סכום גבוה מדי, עבור מס השבח, כאשר בפועל הסכום שצריך היה להיות משולם הינו נמוך יותר.

מי יוכל לקבל החזרים?

האנשים אשר יכולים להגיש בקשה לקבלת החזרים של מס השבח שהם כבר שילמו, הם למשל:

  1. בני זוג שמחלקים את התשלום של מס שבח ביניהם.
  2. מי שבוחר "לפרוס" את תשלום המס, בהתאם למדרגות מס שונות או לפי תנאים אחרים.
  3. העומדים בתקנות מיסוי מקרקעין, על פי תנאים שונים.

קבוצות המוכרים האלה וגם אחרים, ייתכן שיקבלו הפחתה מסויימת במס השבח לאחר שכבר שילמו אותו, משמע שהם יהיו זכאים לקבלת החזר של חלק מכספם.

איך מחשבים את גובהו הסופי של מס השבח?

בעסקאות נדל"ן מסויימות, לא יהיה כל רווח בעת המכירה ומכאן שבחלק מהמקרים – כלל לא יהיה צורך לשלם מס שבח. עם זאת, כאשר כן יש חובת תשלום של המס הזה ולא קיים פטור ממנו, מהסיבות הקיימות בחוק, חישוב גובהו של המס ייעשה על פי הרווח הנקי מהדירה, כאשר – כפי שנכתב בתחילה – יקוזזו מן המחיר שבו היא נמכרה העלויות של הוצאות השיפוץ אם התרחש, אגרות, הוצאות על שכר טרחה של עורכי דין ועוד.

המטרה היא להסתכל על שוויה של הדירה בקיזוז כל ההוצאות שמכירתה הצריכה – ורק אז לחשב את ההפרש בין מחיר המכירה לבין השווי האמור. מס השבח יהיה בגובה 25% מסכום זה.

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button