תשלום שומת מס הכנסה – כך תעשו זאת נכון

שומת מס הכנסה-  איך לפעול נכון?

ההתנהלות מול מס הכנסה עשויה להיות משימה מאתגרת עבור מי שאינם בקיאים בחוקים ובתקנות. מצד שני, לא ניתן להזניח או להתעלם מהחובות שחלות עליכם, כמו תשלום של שומת מס הכנסה, זאת על מנת להימנע מהסתבכות מולרשות המיסים ומעבר על החוק.

 

מהי שומת מס הכנסה?

שומת מס הכנסה היא בין החובות החלות על הכנסות והיא קובעת למעשה את ההכנסה החייבת במס של הנישום בשנתהמס.
על פי השומה, ייקבע גובה המס שיש לשלם או איזה החזר מס מגיע לאחר הגשת הדו"ח השנתי או ביצוע תיאום מס (החזרכספי תלוי, למשל, בפער בין המקדמות להכנסות).
אין ספק שיש השפעה רבה להערכה של תשומת המס במיוחד על בעלי עסקים ועצמאים אך גם על שכירים.
חשוב להבין את תהליך בחינת השומה המבוסס על מספר נתונים: הדו"ח השנתי הוא המסמך על פיו למס הכנסה יש מושגמה היו ההכנסות ביחס למקדמות שהוגשו וכמה מס עליו לשלם על כך או מה הגובה ההחזר שיש לתת לו במידהוההערכה היתה גבוהה יותר מההכנסות בפועל.
הדו"ח השנתי הוא המידע שמס הכנסה מקבל לגבי הכנסות והוצאות של העסק במהלך שנת המס.

 

תשלומים או החזרים? הדו"ח השנתי יקבע

בסיום התהליך שומת המס נשלחת לנישום ואם יש בעיה – הנישום יידרש להמציא מסמכים רלבנטיים. תשומת המס הסופית היא קביעה עבור תשלום שומת מס הכנסה הנדרש (או להחזר) ובמידה ונדרש תשלום יש לשלם את הסכום במלואובפרק הזמן שהוגדר והוקצב לטובת העניין על מנת להימנע מקנסות.
את הנתונים משדרים למערכת המקוונת של אתר רשות המיסים ופקידי השומה מעריכים ומנתחים את הנתונים המספרייםועל סמך זאת קובעים את הסכומים לתשלום או להחזר.
יש לחכות לאישור שומת מס על מנת להבין כמה כסף יש לשלם או באיזה החזר מדובר. אישור שומת המס נדרש לעיתיםבמקרים של מענקים, תיאומי מס, הגשת בקשות להטבות מסוימות ולכן, יש לשמור את האישורים ולתייק אותם במקום אליו תהיה לכם גישה.
כמו כן, יש לקחת בחשבון ששומת המס משתנה משנת מס אחת לשנייה בהתאם לגובה ההכנסות ולרוב מסמכים גם עלתשלום מס בתשלום המקדמות.

כיצד עו"ד מיסים יכול לעזור לכם?

קיימות שומות שונות כמו שומת מע"מ המציינת את הסכום שיש לשלם כנגד תשלום המע"מ שהנישום גבה כמובן לאחר שמנכים את התשומות שקוזזו כהוצאה מוכרת. כמו כן, שומת מס שבח המציגה את גובה המס בשל מכירת נכסי נדל"ן ושומת מס רכישה, שתפקידה לקבוע את גובה המס בשל רכישת נכסי נדל"ן.
בכל מקרה, מס הכנסה שולח הודעה על שומת מס לאותה שנת מס נוכחית ומציין במסמך הרשמי: הדו"ח שהגשת שודרלמחשב רשות המיסים ישירות על ידי מייצגך (רואה חשבון וכדומה). מס הכנסה בודק את שלמות המסמכים שהכל נמצאעל מנת שיוכל להפיק אישור שומה.
השומה לרוב מפרטת את סך ההכנסות, סך הניכויים, ההכנסה החייבת במס, סך הכל הזיכויים, חיוב ריבית, יתרת מסוכדומה. חשוב להתכונן מראש לשומה כדי שאם מדובר בתשלומים שיש לשלם יהיה תזרים מזומנים מספק לעשות זאת ללאעיכובים וללא קנסות או ריביות.

יש לקחת בחשבון מצב שאם התקבלה שומה לפי מיטב השפיטה על ידי פקיד השומה, הרי שישנה אפשרות לנישום לערערעליה בהליך מוסדר. במקרה זה וכדי לצלוח את התהליך, כדאי להתייעץ עם עו"ד המתמחה בענייני מיסים במיוחד לקראתהגשת המסמכים או במידה ועלו חשדות ובעיות בתהליך, למשל, לגבי העלמת מס או עבירות מס למיניהן.

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button