מס רכישה

מהו מס הרכישה בעסקאות קנייה ומכירת דירות

קנייה של דירה חדשה היא העסקה היקרה ביותר שאי פעם לוקחים בה חלק, אם בצד המוכרים ואם בצד הקונים. מדובר בהרבה מאד כסף שעובר מצד לצד ולא רק המחיר עצמו של הדירה בא לידי ביטוי אלא גם תשלומים נלווים נוספים שצריך לקחת אותם בחשבון בעת בחינה של כדאיות העסקה כולה. מס רכישה הוא אחד מהתשלומים שהצד הקונה צריך לבחון לעומק ולבדוק מה יהיה הגובה שלו. בדומה לתשלומים נוספים שקשורים ברכישת הדירה גם כאן יש חשיבות לדיווח נכון לרשויות המיסים וכמובן לבדיקה מקצועית לגבי קבלת פטור מס רכישה תשלום שיש לו קריטריונים ותנאים ברורים.

תשלום מס הרכישה ומה צריך לדעת אודותיו

בניגוד למיסים אחרים שלוקחים חלק בעסקה של מכירה או קניית דירה (כמו מס שבח, למשל), מס רכישה מתייחס לסכום כולו שמשלם הצד הקונה ללא התייחסות לשווי או ערך של הדירה שעלו או ירדו. תשלום מס הרכישה מבוצע ישירות אל מול משרדי מיסוי המקרקעין הממוקמים בפריסה ארצית ועוסקים אך ורק בתחום נרחב זה. גובה המס נקבע על פי מדרגות מס ובאופן כללי וגורף אפשר לציין שככל וסכום הרכישה של הדירה יהיה גבוה יותר כך גם מס הרכישה יהיה גבוה יותר. בדומה למיסים נוספים מעולם המקרקעין – גם כאן ניתן להגיש בקשה לפטור עד תקרה מסוימת, כמו למשל במצב שבו לרוכש הדירה אין דירה נוספת בבעלותו.

מס רכישה

מה שיעורי המס?

מס רכישה נועד למנוע מאזרחים לרכוש עוד ועוד דירות לצורך השקעה. כאשר הפטור ניתן על הדירה הראשונה אך קיים עבור מי שכבר יש בבעלותו דירה או דירות – ייתכן מאד ודירה שחושבים לקנות לצורכי השקעה לא תהיה כדאית. באתר רשות המיסים אפשר למצוא מס רכישה סימולטור שבו יכול מי שעומד לקנות דירה לקבל הערכה די מדויקת אודות הסכום שיצטרך לשלם כמס רכישה. כללי האצבע אומרים שמדרגת המס הראשונה עומדת על 0% והיא זו שמהווה את הפטור המלא מתשלום עבור מי שאין בבעלותו דירה. המדרגה הבאה תהיה בגובה של 3.5%, המדרגה הבאה 5% וזו שאחריה 8%. ישנן חמש מדרגות של מס רכישה וחשוב לעקוב אחרי שינויים או עדכונים שחלים במדרגות המס מדי שנה.

מה כדאי לדעת על סימולטור מס רכישה

מס רכישה תשלום יבוצע לאחר שמי שקונה את הדירה בחן לעומק את כל הנתונים המהותיים שלו שישפיעו על תשלום המס. מכיוון שמדובר בסכום כסף גבוה מאד יש חשיבות לקבלת סיוע מקצועי מאנשי מקצוע שמכירים את התחום ובקיאים בו. לא תמיד קל להבין את השדות השונים שבסימולטור והאזרח עצמו עלול להתקשות להבין אילו מספרים או נתונים עליו להזין, מתונים שיכולים להשפיע על קבלת הפטור מתשלום או גובה הסכום לתשלום.

לקבלת שיחת יעוץ חינם
מהמומחים שלנו להחזרי מס שבח
מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.
Call Now Button