מיסוי מקרקעין – המידע שחשוב שתכירו

כל מה שצריך לדעת על מיסוי מקרקעין בישראל

תחום המקרקעין בישראל מהווה חלק בלתי נפרד מהכנסות המדינה, שגובה מיסים שונים על כל עסקת נדל"ן שיוצאת לפועל. המיסים הללו מחייבים הן את הקונה והן את המוכר ובשורות הקרובות נסקור עבורכם את כל סוגי המס הקיימים ונסביר לכם כיצד עורך דין אשר מיסוי מקרקעין זה תחום ההתמחות שלו יוכל לעזור לכם בנושא.

 

אילו סוגי מיסים קשורים למקרקעין?

כאמור, כל עסקת מכר/קנייה של נכס מחוייבת בתשלום מס שגובהו נקבע לאחר דיווח למדינה, בדיוק כפי שנהוג בתחומים אחרים דוגמת העברת בעלות של רכב, רישום קבלנים וכו'. הדיווח על העסקה משוגר למערכות המיסוי השונות, שגוזרות את המיסים בהתאם להצהרת המוכרים והקונים. קיימים שני סוגי מיסים שעליכם להיות מודעים אליהם:

  • מס שבח – מס שגובה המדינה על השבח שנוצר בנכס עם השנים, כלומר, אחוז מס שנגבה מתוך רווח המכירה. מס השבח עומד כיום על כ- 25% מהרווח נטו לאחר מכירת הנכס.
  • מס רכישה – לעומת מס השבח, שאותו משלם מוכר הנכס כתוצאה מהרווח שנוצר לו בעת המכירה, מס הרכישה מוטל על הרוכש והוא משקף את ערך הנכס שנרכש. עבור נכסי נדל"ן שאינם נחשבים לדירות מגורים (למשל, קרקעות, יחידות נופש, מחסנים וכו') שיעור המס קבוע אך מתעדכן מעת לעת ואילו עבור דירות מגורים שיעור המס הוא לינארי בהתאם לשווי הנכס ומספר יחידות המגורים שיש בבעלותו של הרוכש.

 

מיסוי מקרקעין – חשיבות הפנייה אל עורך דין שמתמחה בנושא

אנשים רבים נכנסים לעסקאות מכירה/קנייה של נכס מבלי שהם בכלל מודעים לעניין המס שעליהם לשלם וגובהו. מה שקורה הוא שמוכרים רבים מגלים רק לאחר המכירה שעליהם לשלם מס שבח בסכום גבוה בהרבה ממה שחשבו, מה שהופך את העסקה ללא משתלמת עבורם. באותו האופן, גם רוכשים רבים מגלים כי הם אמורים לשלם מס רכישה גבוה במיוחד על העסקה, כזה שלא לקחו בחשבון ושאין להם בכלל אפשרות לשלם אותו בפועל מבלי להסתבך כלכלית. זוהי בדיוק הסיבה שחשוב מאוד להתקשר עם עורך דין שמתמחה במיסוי מקרקעין לפני שמחליטים לרכוש או למכור נכס.

עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום מיסוי מקרקעין יכול לנבא מראש מה צפויות להיות הוצאות המס בעסקה שעומדת על הפרק ולעזור לכם לקבל החלטות מושכלות בעניין. בנוסף, עורך הדין יכול לפעול למענכם במסגרת החוק על מנת להשיג עבורכם פטור ממס רכישה או מס שבח ו/או לצמצם את גובהם. מעבר לזאת, הוא יכול להקל עליכם מאוד בכל הקשור לבירוקרטיה הכרוכה בנושא, לפעול בשמכם על מנת להוציא שומות עצמיות ולדווח לרשויות המס על העסקאות, וזאת על מנת לקבל את כל האישורים להעברת הזכויות על הנכס בטאבו.

במקרה של חוסר הסכמה ביניכם לבין רשויות המס, תוכלו להסתייע בעורך הדין גם על מנת להגיש ערר בפני הוועדות השונות ואף לשם קבלת ייצוג בבית המשפט.

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button