מס שבח על דירה

דברים שחשוב לדעת אודות מס השבח על דירה

אחד המיסים החשובים והגבוהים ביותר מגיע מעולם הנדל"ן והוא מס שבח על דירה. מדובר במס שמשולם בגין העלאת הערך של הדירה במהלך התקופה שבה היא הייתה בבעלותו של מי שכעת מוכר אותה. עליית ערך זו יכולה להיות קשורה לעליית ערך של האזור הגאוגרפיה שבו ממוקמת הדירה ויכולה גם להיות קשורה לשיפורים, שדרוגים או תוספות שבנה בדירה הבעלים שלה. כך או כך – על פניו מדובר בחישוב פשוט של הפרש בין שווי הדירה בעת מכירתה לבין השווי שהיה לה כשקנה אותה הבעלים. מסכום זה צריך לקזז הוצאות שונות שהיו לו – עבודות השיפוץ, תשלומים לעורכי דין או עמלות שונות לאנשי מקצוע. הסכום שיתקבל הוא מס השבח שיהיה עליו לשלם.

מה צריך לדעת על מס שבח בגין דירה שנייה?

תשלום של מס שבח דירה שנייה הוא מקרה מיוחד של תשלום מס שבח וראוי להתייחס אליו, שכן ישנם בישראל לא מעט אזרחים שיש בבעלותם יותר מדירה אחת. בעבר אפשר היה להשיג פטורים מתשלום המס במקרים רבים ומגוונים ובמידה והתקבלה מסקנה שהמס שולם שלא לצורך אפשר היה לבקש החזר מס שבח ולקבל את הכסף בחזרה. בשנת 2014 בוצעו שינויים מרחיקי לכת בתחום זה ופטורים רבים בוטלו. הדירה השנייה שבבעלותו של אדם מסוים, גם אם לא היא זו שכעת עומדת למכירה – יכולה להיזקף לזכותו בבואו לבקש פטור מתשלום מס שבח על דירה אחרת שאותה הוא מוכר כעת.

מס שבח על דירה

 

איך אפשר לקבל החזר מס שבח?

מכיוון שמדובר בסכום כסף גבוה במיוחד הרי שכדאי קודם כל לבדוק איך אפשר שלא לשלם אותו. גם אם לאחר מכן אפשר לבקש החזר בדיעבד – הדבר הנכון הוא לבדוק את הזכאות לפטור לפני התשלום. מכיוון שמדובר במס שמשולם למדינה יוכל מי שכבר שילם להכניס את הסכום לתשלום לדו"ח השנתי שהוא מגיש למס הכנסה וכך תיבחן הזכאות שלו לפטור. כך הוא יוכל, גם לאחר ששילם, לקבל בחזרה את הסכום. מכיוון שמדובר בסכום של עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים – אין ספק שמדובר בבדיקה כדאית ובניתוח כלכלי מהותי עבור כל תא משפחתי או אדם פרטי.

מס שבח על דירה – נושא שפונים אליו בליווי מקצועי!

אדם פרטי שלא מכיר את עולמות המיסוי, הנדל"ן והממשק ביניהם לא בהכרח יידע איך לפעול כך שמס השבח שישלם יהיה מדויק או כלל לא יהיה קיים במידה והוא אכן עומד בתקנות לקבלת הפטור המיוחל. מכיוון שמדובר בסכומי כסף עצומים יש התערבות של עורכי דין ואנשי מקצוע נוספים על מנת לוודא שהתשלומים מתבצעים בדיוק כפי שצריך, לא פחות ולא יותר. חשוב שמי שמוכר את הדירה יקבל את הליווי המקצועי וכך יידע וירגיש שהוא בידיים טובות ומקצועיות.

לקבלת שיחת יעוץ חינם
מהמומחים שלנו להחזרי מס שבח
מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.
Call Now Button