מה חשוב לדעת בתור משקיע בנושא רכישת דירות להשקעה?

השקעת נדל"ן יכולה להניב תשואה נאה לכל הדעות. נכס של דירת מגורים להשקעה, עשוי להקנות תוספת נאה להכנסה החודשית ולתרום ליציבות הכלכלית שלכם. אבל יש כמה וכמה דברים שצריך לדעת מבעוד מועד. למשל, לא בכל אזורי הארץ התשואה הממוצעת זהה. יש מקומות שבאופן עקבי מייצרים למשקיעים באזור הזה תשואה שמעל הממוצע. וזה לא הכל. בשורות הבאות נסביר עוד כמה דברים מהותיים, שכל משקיע בדירות צריך לדעת ולהביא בחשבון.

מאפייני המיקום והאזור

סביר להניח שתעברו על לוחות נדל"ן כאלה ואחרים, בחיפוש אחר נכסים להשקעה. יתכן שתיעזרו במתווכים לשם כך. אבל הצעד השני, לאחר שתעברו על לוחות כגון Homely-mls או מודעות נדל"ן אחרות, הוא להתעמק במאפייני המיקום. כשקונים נכס, משלמים לא רק על הקירות ועל מקום חניה או מעלית. חלק ניכר ממחיר הדירות כיום, נובע מהמיקום. עבור מיקום טוב, הרוכשים נהנים מיתרונות מגוונים. לשם מגיעים שוכרים איכותיים. אזורים איכותיים תומכים בעליית מחירי הנכסים בצורה יותר חזקה. תמיד בדקו האם האזור שבו הנכס שמעניין אתכם נמצא, עובר תהליכי השבחה (למשל תוכניות פינוי בינוי). בדקו את אופי האוכלוסייה שמתגוררת במקום, איך התנועה באזור, האם יש בסביבה בתי ספר, מוקדי תעסוקה וכדומה.

מתי כדאי להשביח נכס

לעיתים אפשר למצוא נכסים ודירות שניתן להשכיר אותם לאחר הרכישה, ממש כפי שהם. יחד עם זאת, במקרים אחרים כדאי לשקול השבחה של הנכס. השבחה של הנכס כדאית כאשר היא יכולה להעלות את שווי השכירות שתוכלו לגבות. השקעה ניכרת בשיפוץ, שהופכת את הדירה ליפה יותר אבל לא מתורגמת לעלייה בתקבולי השכירות, מקטינה את התשואה של המשקיע.

המשמעות של משכנתא להשקעה

הבנקים בישראל מוכנים להעמיד משכנתא לרכישת נדלן להשקעה. יחד עם זאת, אחוז המימון שיכולים לקבל המשקיעים באישור בנק ישראל, מטיל הגבלות מסוימות. למשל, משקיע יוכל לקבל פחות משכנתא, ביחס למי שרוכש דירה זהה, עבור שימוש עצמי למגורים. לרוב, משקיע יוכל לקבל עד חצי מסכום עלות הדירה, בתור משכנתא. יחד עם זאת, יש שיטות שיכולות להגדיל את אחוז המימון. למשל, פניה למקורות חוץ בנקאיים שאינם כפופים לרגולציה של בנק ישראל. שימו לב שאנו מתכוונים לא לשוק אפור אלא לחברות הכפופות לחוק, גופים שפועלים באישור הרגולציה של שוק ההון והביטוח.

מיסוי נדלן ומיסוי מהשכרה

תחום המיסוי בנדל"ן בישראל הוא סבוך למדי. יחד עם זאת, ניתן בעזרת איש מקצוע מיומן להבין כיצד למזער את חבות המס שלכם. ישנן הטבות מס מגוונות ויש מסלולי מיסוי שיהיו עדיפים ביחס לאחרים. כדאי להיות ערים לכל זאת, עוד לפני שחותמים על עסקה לרכישת דירה להשקעה. וכמובן, היעזרו בעורך דין הבקיא בנדל"ן, שינסח את החוזה או יבדוק לעומק את החוזה שהמוכר הכין מראש.

 

 

 

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button