החזרי מס בקניית רכב עבודה

אם אתם מחפשים רכב עבודה חדש, אולי תופתעו לגלות שאתם עשויים להיות זכאים להחזר מס בעת רכישתו ובכך לחסוך אלפי עד עשרות אלפי שקלים על קניית הרכב החדש.

הסיבה לכך היא שרכבים המשמשים לעסקים נחשבים פעמים רבות כהוצאה הניתנת לניכוי בכל הנוגע להגשת המסים שלכם, כלומר, אתם עשויים להיות זכאי לקבל לא מעט כסף בחזרה! ולמעשה זה מאפשר לכם לקנות את הרכב שאתם באמת צריכים, מבלי לחסוך עליו תקציב.

מה גודל החזרי המס?

סכום החזרי המס המדויק שתוכלו לקבל בחזרה משתנה בהתאם לכמה גורמים כמו סוג הרכב והשימוש המיועד שלו, האם הוא נרכש חדש או בבעלות קודמת, וכמה הוצאתם עליו.

למשל, אתם יכולים לקנות רכב עבודה טנדר עבור העסק שלכם, ויש כמה קטגוריות של טנדרים בשוק. טנדרים "קלים" וטנדרים "כבדים" ששוקלים מעל 4 טון.

טנדרים כאלו, שהם סוסי עבודה, ובדרך כלל רואים אותם אצל מובילים, קבלנים ואנשים שעובדים בתעשיות כבדות יחסית, מקבלים החזרי מס גבוהים בגלל היותם מעל 4 טון וכך הם בעצם מוגדרים כרכב עבודה קלאסי.

לכן, כדאי לכם דווקא כן לשים עין על הרכבים שמקבלים את ההחזרים הגבוהים יותר, גם אם הם יותר יקרים, אתם יכולים לקחת הלוואה לרכב על מנת להקל את התשלומים, ובסופו של דבר הם גם יתנו לכם תמורה יותר גבוהה (מדובר על רכבים עוצמתיים, איכותיים וחזקים יותר) וגם אתם יכולים לקבל עליהם החזרי מס גבוהים יותר.

אותו דבר בנוגע לרכבים מסחריים שונים, כאשר יש את הרכבים המסחריים הקטנים והרכבים המסחריים הגדולים יותר שמקבלים החזרי מס כמעט מלאים.

חשוב לציין כי ניכוי מס זה אינו חל רק על מכוניות עבודה – כל רכב המשמש בעיקר למטרות עסקיות (כולל טנדרים, רכבי שטח ומשאיות) יכול להיות זכאי.

איך תחסכו עוד כסף לאחר רכישת הרכב?

כמו כן, חשוב לעקוב אחר כל ההוצאות הקשורות לרכב שלכם במהלך השנה, כולל עלויות ביטוח, דמי רישום ועלויות תחזוקה, ואפילו הוצאות דלק. כל אלו יכולים לעזור לכם להפחית את סכום המיסים שאתם משלמים בסוף השנה ולהחזיר לכם הרבה כסף לכיס, כי בסופו של דבר כל הוצאות הרכב נועדות עבור העסק שלכם ואין סיבה שלא תקבלו עליהם החזרים.

בנוסף, אם אתם משתמשים ברכב שלכם בעיקר למטרות עסקיות (למשל אם אתם אנשי מכירות שנוסעים במהלך העבודה שלכם מנקודה א לנקודה ב על מנת לבצע שיחות מכירה), הקפידו לתעד את כל ההוצאות שלכם במהלך ימי העבודה ובידקו עם רואה החשבון שלכם אם אתם יכולים לחשבן את ההוצאות האלו עם מס הכנסה ומע"מ ולקבל זיכויים.

לסיכום

על ידי ניצול הנחות המס הללו, רכישת רכב עבודה הופכת להשקעה אמיתית בעסק שלכם, וגם הכי חשוב אתם יכולים לקנות את הרכב שאתם באמת צריכים מבלי לקצץ עלויות, כי בכל מקרה אתם מקבלים החזרי מס.

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button