קנסות מס רכישה

מס רכישה זהו מס אותו אמור לשלם כל מי שרוכש זכות במקרקעין. למעשה כל מי שרוכש נכס אמור לשלם את המס הזה אלא אם כן יש לו פטור כלשהו לתשלום המס הזה. אדם שרוכש דירה ולא משלם את המס במועד, צפוי לתשלומי קנסות בגין פיגור בתשלומים.

מס הרכישה מחושב על פי שווי עסקת המכר. שיעורי המס מתעדכנים בכל שנה מחדש.

חשוב לדעת. יש הבדל בין דירה ראשונה למגורים לבין דירה למשפרי דיור או דירות נוספות מעבר לדירה המיועדת למגורים. כך למשל נדל"ן מסחרי או מגרש חקלאי וכך גם רכישת חלק מדירה, כל אלו עשויים להיות מחושבים לצרכי מס כדירה שלמה במקרה של חלק מדירה או כנכס מסחרי לצרכי חישוב המס.

מי פטור ויכול ליהנות מהקלות במס הרכישה?

ישנם תנאים מסוימים אשר בהם אתם עשויים למצוא את עצמכם פטורים מתשלומי המס או ממס הרכישה לתקנות מיסוי מקרקעין שזה כולל מס שבח, מס מכירה או מס רכישה.

יש מקרים אשר בהם מדובר במכירת זכויות במקרקעין בדירות מגורים מאדם לבן זוג עמו הוא מתגורר או הנחות וזכאות להנחות במס רכישה לאנשים הסובלים מנכות ויש להם אחוזי נכות שנקבעו על ידי הביטוח הלאומי. כך גם ייתכן ויש הקלות במס לניצולי שואה, משפחות שכולות או עולים חדשים. את כל הנתונים הללו חשוב לבדוק לפני שניגשים בכלל לרכישה של נכס שעשוי להיות כרוך בתשלומי מס שונים.

מה קורה אם לא משלמים בזמן?

על פי חוק מיסוי מקרקעין, מס שבח ומס רכישה ישנה שורה של קנסות המוטלים שיהיו מוטלים על כל מי שרוכש זכות במקרקעין שהוא מחויב במס רכישה והוא לא שילם את התשלום במועד או שהוא לא פעל על פי כל התקנות המוסכמות. למעשה ישנו קנס פיגורים בדמות של 0.2% ריבית עבור כל שבוע של פיגור בתשלומי המס. כך שבהחלט לא כדאי להתרשל בתשלומי המס הללו.

קנס גירעון – מה זה?

ברגע שישנה עסקת מכירה עלי שולם מס ואף נקבע גרעון הרי שזהו החישוב של המס אותו צריך לשלם בפועל מול המס שחושב בעת ההצהרה, והגרעון עולה על 50% מהמס שמגיע מהמכירה ויש סיבות סבירות להאמין כי הייתה כאן התרשלות מצד המוכר ועל כן ישנו הגירעון, או לחילופין במקרים אשר בהם לא הייתה מסירת הצהרה עם הצדקה סבירה לכך הרי שלסכום המס עשוי להתווסף עוד 15% מסכום הגרעון הבסיסי.

בכל מה שקשור לקנסות מהסוג הזה ובהטלת אחוזים נוספים על גבי הקנסות הקיימים, מומלץ תמיד להיוועץ באיש מקצוע כמו עו״ד להסדר חובות לבנקים ולוודא האם אכן יש לשלם את כל הסכומים הללו המושתים על המוכר או שמא יש מה לעשות כדי להקל על הקנסות.

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button