איך נקבע מחיר זהב ולמה חשוב שנדע אותו?

מעקב והיכרות עם מחיר הזהב והמדדים המשפיעים עליו יכולים לסייע לכם לקבל החלטות על קנייה או מכירה של פריטי זהב בתזמון הנכון והמשתלם ביותר.

סיבה נוספת שבגינה חשוב להיות במעקב אחר מחיר זהב בישראל ובעולם, היא שתוכלו להגיע מוכנים לעסקה. אם תגיעו לבצע עסקת מכירת זהב ללא ידע בסיסי על מחיר זהב, ייתכן שינצלו זאת כדי לרמות אתכם ולהשתמש בתמימות שלכם כדי לשלם לכם פחות מן המגיע לכם. ברגע שתדעו מה מחיר הזהב המינימלי שמגיע לכם, וכלו לגשת לבצע עסקאות בביטחון גדול יותר.

על ידי היכרות עם מחיר זהב תוכלו להבין מי עומד מולכם. אם אתם מחשים אחר קונה זהב המציע לכם מחיר עבור הפריטים שלכם, והמחיר נמוך בהרבה מן המחיר שאתם אמורים לקבל, הרי לכם בעל מקצוע שלא תרצו לעבוד עימו או לבצע מולו עסקאות. והדבר עובד גם הפוך – אם בעל מקצוע מציע לכם מחיר שתואם את מחיר הזהב ועל פי הקריטריונים הנכונים, תדעו שהוא אדם אמין וישר ששווה לבצע עימו התקשרות.

מדוע אנשים בודקים את מחיר הזהב לפני שהם מבצעים מכירה?

  • אם אנשים פונים למכור את פריטי הזהב שלהם בעקבות מצוקה כלכלית, ככל הנראה הם זקוקים לכמה שיותר כסף זמין. כפי שכבר הסברנו, כשיודעים מה מחיר הזהב יכולים להגיע לעסקה בביטחון ועם ידע בסיסי ולמקסם את הרווחים ככל הניתן.
  • כדי לדעת האם שווה להם למכור פריטים חסרי שימוש המונחים בבית ומעלים אבק. האם כל הטרחה של מציאת הקונה וניהול העסקה שווה את הסכום שיקבלו ולא עדיף פשוט להמתין לזמן נכון יותר.
  • כדי להחליט האם הפעולה שהם מעוניינים לבצע היא מכירת הזהב או משכון שלו, כאשר משכון הוא תהליך בו ניתן לקבל את הפריטים בחזרה על ידי החזרת ההלוואה, ואילו מכירה היא פעולה שלא ניתנת לביטול.

חשוב לזכור שלא כל אחד יכול למכור את פריטי הזהב שברשותו ויש מחשבה שצריך להקדיש לנושא. לרוב אלו יהיו פריטים עם ערך רגשי עמוק שעברו בדורות המשפחה או ניתנו לכם על ידי אנשים קרובים ויקרים. אם תחליטו שאתם רוצים למכור את הזהב שלכם, ודאו שאתם מקבלים עליו תמורה הולמת ואת זה ניתן לעשות על ידי הבנת של מחיר זהב והגורמים המשפיעים עליו.

אם כך, מה משפיע על מחיר זהב?

  • טוהר המתכת

ככל שאחוז הזהב בפריט שאתם רוצים למכור יהיה גבוה יותר, כך הוא ייחשב איכותי יותר ומחירו יעלה.

  • כמות הזהב הזמינה למסחר

ככל שזו תהיה גדולה יותר, כך לשני הצדדים יהיה קל יותר להתגמש במחיר שיועבר בתמורה.

  • ערך מניית הזהב בבורסה

בכל רגע הערך הזה יכול להשתנות ועל כן לפני ביצוע עסקה חשוב לוודא מהו והאם צפויות עליות או ירידות.

 

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button