קניית דירה בישראל

קניית דירה

קניית דירה היא אחד הנושאים החשובים ביותר עבור כל משפחה. קיים רצון עז של משפחות רבות לרכוש דירה משלהן וזאת כדי לא לגור בשכירות. מדובר בנושא פיננסי כבד משקל ולכן בני הזוג מבצעים חישובים שונים, כדי להגיע למסקנה מהו התקציב שעומד לרשותם לצורך מטרה זו. ברוב המקרים בני הזוג חוסכים כספים, או מקבלים סיוע מהמשפחה המורחבת עבור ההון העצמי שלהם וכמו כן הם מתכננים להגיש בקשה לקבלת משכנתא. בנוסף למכלול זה על בני הזוג להביא בחשבון שיהיו להם כספים עבור ההוצאות הנלוות שגם הן מסתכמות בסכומים לא מבוטלים, מס רכישה, שכר טרחה לעורך הדין ושכר דירה למתווך, אם הוא היה מערב בתהליך מציאת הנכס.

אחת הדרכים של ההורים לסייע כספית לזוג הצעיר לצורך רכישת דירה היא באמצעות משכנתא הפוכה. מדובר בהליך שבו בעלי הנכס משעבדים חלק ממנו לטובת הבנק וכך הם מקבלים בתמורה סכום כסף באופן חד פעמי. בדרך זו הם סוללים את הדרך לילדים עבור קניית דירה שהיא הראשונה שלהם או לשפר את איכות המגורים שלהם. עבור ההלוואה במסגרת משכנתא הפוכה בעלי הנכס אינם מחזירים כספים בכל חודש כפי שקורה במשכנתא רגילה, אלא ההתחשבנות מתבצעת עם היורשים לאחר ששני בעלי הנכס הולכים לעולמם בגיל 120.

קניית דירה ראשונה

מי שמבצע קניית דירה שהיא  הדירה הראשונה שלו אינו אמור לשלם מס רכישה וזאת עד גובה מסוים של ערך העסקה. משרד האוצר קבע את מדרגות המס אשר מעליהם על רוכשי הנכס לשלם אחוז מסוים עבור מס רכישה. אם מחיר הדירה הוא נמוך יותר, הרוכשים פטורים מתשלום מס רכישה.

שיפור באיכות החיים ודירה להשקעה

רוכשי דירות שמשפרים את איכות חייהם ישלמו מס רכישה בשיעור % 5 על פי הקריטריונים שנקבעו ואילו משקיעים שזו דירתם השנייה, השלישית ואף מעבר לכך ישלמו מס רכישה בשיעור % 8 (נכון לדצמבר 2021 ).

לאור אחוז המס, ככל שהעלות של הדירה גבוהה יותר, כך סך המס עבור קניית דירה הוא סכום משמעותי יותר.

מגורים בדירה חדשה

כאשר קונים דירה חדשה, יש הרבה מאד הוצאות חלקן מתוכננות ומקצתם לא מתוכננות. לכן כל מי שרוכש דירה צריך להביא זאת בחשבון כדי שלא יוצר מצב שיהיו עלויות שחייבים לשלם ולא יהיה לו די ממון.

ממועד רכישת הדירה ועד קבלת הנכס למגורים, מצטברים בכל חודש הפרשים לנוכח מדד תשומות הבנייה. מדובר בסכומים ניכרים שיש לשלם את כולם כדי לקבל את המפתח לדירה החדשה. מי שרוכש לדוגמה כעת דירה, ההערכה היא שעם קבלת הדירה הבנויה בעוד שנים בודדות, יהיה עליו לשלם כמה עשרות אלפי ₪ ואף למעלה מכך בגין סעיף זה.

בנוסף לכך יהיה עליו לשלם כספים לקבלן בגין שינויים שהוא יבקש לבצע, למעצב הפנים עבור תכנון ועיצוב של הדירה החדשה, קניית ריהוט, ציוד ועוד.

 

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button