ביצוע חישובי מס והנהלת חשבונות באינטרנט

חישובי מס והנהלת חשבונות באינטרנט

באינטרנט ניתן למצוא שפע של תוכנות ומחשבונים וכלים לשימוש עצמי בניהול חשבונות. חישובי מס פשוטים, יכולים להעשות בכלים מקוונים, אך לא תמיד זה המצב. במקרקעין, הרבה יותר מקובל להיעזר בעורכי דין שמכירים היטב את כל מה שקשור עם מס שבח ועם מיסוי מקרקעין בכלל. 

מס שבח שונה מהנהלת חשבונות יום יומית 

צריך להבדיל בין חלק מתחומי המיסוי שלא מחייבים ידע מעמיק לבין אחרים, שבהם החוקים והתקנות מסובכים ומורכבים במיוחד. חישוב מע"מ הוא דוגמא למס שאפשר לחשב בקלות וגם מדרגות מס שולי אפשר לחשב באינטרנט. לעומת זאת, ביצוע חישובי מס שבח באינטרנט, זה כבר הרבה יותר מסובך. מומחה למיסוי מסביר כי יש הבדל גדול מאוד בין מס שבח לבין כל מה שקשור עם הנהלת חשבונות יום יומית. בכל הקשור עם הנהלת חשבונות יום יומית, הנהלת חשבונות אונליין בהחלט יכולה לתת לנו פתרון משביע רצון. ואפשר אמנם לבצע סימולציה פשוטה של מס שבח גם בעזרת מחשבון מקוון, אבל זוהי רק נקודת המוצא ולא נקודת הסיום. 

אם תשאלו מדוע, התשובה היא שמס שבח מקרקעין מבוסס במידה רבה על הערכות שווי ועל פרשנות החוק. בעזרת איש מקצוע מנוסה בתחום זה אפשר לא רק לחשב בצורה מדויקת את מרכיב המס של עסקת נדל"ן אלא גם לגלות הטבות מס שיכולות להפחית את השומה (חבות המס) בצורה דרמטית. 

האם תוכנת הנהלת חשבונות מבצעת חישובי מס שבח?

תוכנות מקובלות של הנהלת חשבונות יודעות לסייע עם כל מיני חישובים, שכבודם במקומם מונח. הן יכולות לסייע בהגשת דוחות מס שוטפים. תוכנות באינטרנט יכולות לסייע לכם להפיק דוח מע"מ לקראת תשלומי מע"מ חודשיים או דו חודשיים (תלוי בסוג החברה שלכם או צורת רישום העוסק). אבל, תוכנות מקוונות אינן יכולות לבצע, נכון להיום, את כל חישובי מס השבח בצורה מספיק בהירה וקורקטית. הרבה מאוד פעמים, גם אם תקבלו תוצאה של חישוב גולמי, כאשר תשבו עם איש מקצוע הוא יחשב תוצאה שונה. וכאשר רוצים לדעת כמה באמת תצטרכו לשלם, מהי השומה הנכונה באמת, חשוב שהתוצאה תהיה נאמנה למציאות ולא רק קירוב משוער. 

אז מהן המסקנות שכדאי לזכור?

נסיים עם כמה מסקנות שמוטב לזכור:

1.     אפשר להשתמש במחשבוני מיסים, אך לא תמיד התוצאות משקפות רמת דיוק מיטבית. 

2.     בהנהלת חשבונות יום יומית, הנהלת חשבונות אונליין יכולה להועיל ולחסוך זמן וכסף. 

3.     בעסקאות רכישה או מכירה של נדל"ן, מחשבוני מס או תוכנות אונליין טובים למתן נקודת בסיס אך לא שורה תחתונה. 

4.     כדאי להתייעץ עם עו"ד שהוא מומחה למיסוי מקרקעין, כדי לקבל שומת מס מדויקת ככל האפשר. 

5.     עורך הדין גם יוכל להגיש בקשה להפחתת מס, מתוך היכרות עם מערכת המס הרלוונטית בנדל"ן. 

 

 

שתפו:

מאמרים דומים

משרד רואה חשבון בנתניה

משרד רואה חשבון במרכז העיר

כל היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר היתרונות של משרד רואה חשבון במרכז העיר בראש ובראשונה היא הגישה למאגר גדול של לקוחות פוטנציאליים. ההתבססות

מה זו משכנתא הפוכה?

אנשים מבוגרים יודעים היטב לומר: אנחנו אומנם חושבים שאנחנו שולטים במה שקורה לנו בחיים, אך בפועל זה לא תמיד כך. הרבה פעמים החיים באים ומפתיעים

Call Now Button