החזר מס שבח

אחד המיסים הגבוהים במדינה קשור לעולם הנדל"ן והוא מס שבח על דירה. מדובר במס שמגלם בתוכו את הערך שעל פיו בעל הדירה שדרג ושיפר אותה והוא בעצם ההפרש בין המחיר שבו הוא מוכר את הדירה לבין המחיר שבו קנה אותה, גם אם עברו מספר שנים מאז. מכיוון שמדובר במס שהוא חובה לתשלום (למעט מקרים בודדים שבהם אפשר לקבל פטור מהתשלום) הרי שבעת ניתוח של תשלומי המס כפי שכל אזרח במדינה יכול לבצע, הרי שאפשר לגלות בדיעבד שהסכום ששולם לא היה נדרש או שהיה גבוה ואז אפשר לקבל החזר מס שבח בחזרה ישירות לחשבון הבנק.

איך מקבלים החזר מס שבח?

עוד לפני ההחזר עצמו או הגשת הבקשה להחזר חשוב לוודא שהחישוב של הסכום לתשלום מלכתחילה נכון ומדויק. את זה אפשר לבצע בעזרתם של אנשי מקצוע מהתחום או בעזרת שומה עצמית באתר של רשות המיסים או באתרים של מחשבונים מקוונים שונים. לאחר שבוצע וידוא של הסכום לתשלום אפשר לבחון (גם כן בעזרת אנשי מקצוע) האם היה מגיע לבעל הדירה פטור אשר בגינו הוא יוכל לבקש החזר מס שבח. את החישובים שקשורים בקבלת ההחזר מכניסים לחלק ספציפי של הדו"ח השנתי שיערוך אותו אזרח בסיום שנת המס וכך בסיומם של כלל החישובים והזנת כלל המספרים שקשורים בו – אפשר יהיה להבין האם אכן הוא זכאי לקבל בחזרה את כלל הסכום של מס שבח ששילם או את חלקו.

החזר מס שבח 

בקשת תשלום בחזרה של מס שבח על דירה

בעת המעמד של מכירת דירה נערכים חישובים שונים ונבחנים סכומי כסף שייתכן ויהיו קשורים להעברות הכספים של העסקה. גם אם לא בוצעה בחינה לצורך בקשת פטור על תשלום המס עבור דירה זו – אפשר יהיה לשלם את המס ולבדוק בדיעבד האם מגיע הפטור ואז אפשר להגיש בקשת החזר מס שבח, אם באופן נפרד ואם כחלק מההתחשבנות של הדו"ח השנתי. תקנות שייתכן ואפשר על בסיסן לקבל את הפטור או ההחזר – מכירת דירה שהתקבלה בירושה, מכירה של דירת מגורים ראשונה או שימוש במבנה שהיו בו בית כנסת או גן ילדים. בכל מקרה חשוב לבחון לעומק את הנושא של פטור או בקשת החזר על מנת לוודא שאכן עומדים בתקנות לכך.

פרמטרים שיסייעו בקבלת ההחזר של מס שבח

מכיוון שהסכום לתשלום המס הוא סכום גדול שיכול להגיע לכדי עשרות או מאות אלפי שקלים – הרי שכדאי מאד להתייעץ עם האנשים הנכונים והבקיאים בנושא בטרם התשלום. גם אם יודעים שאפשר יהיה לקבל את הסכום בחזרה ישנן דרכי חישוב או בחינה שכדאי לדעת עליהן. התקנות החדשות שנכנסו לתוקף בשנת 2014 מפרטות את כל הסייגים או התנאים וכדאי לכל מוכר דירה לדעת היכן הוא עומד.

לקבלת שיחת יעוץ חינם
מהמומחים שלנו להחזרי מס שבח
מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.
Call Now Button